Ułatwienia dostępu

• 19-LECIE

Ostatnio świętowaliśmy 19-lecie istnienia Środowiskowego Domu Samopomocy "Promyk" w Gościnie.

... czytaj dalej
  • NASZA HISTORIA

Środowiskowy Dom Samopomocy "Promyk" w Gościnie z dniem 1 września 2015 r. na mocy uchwały nr XI/67/15 Rady Miejskiej w Gościnie z dnia 30 czerwca 2015r. w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Gościnie działa jako samodzielna jednostka organizacyjna.

• JAK DO NAS DOŁĄCZYĆ?

Jeśli chcesz ubiegać się o skierowanie na pobyt w Środowiskowym Domu Samopomocy "Promyk" w Gościnie zajrzyj do zakładki "Zasady przyjęcia". Uzyskasz tam wszelkie informacje dotyczące wymaganych dokumentów.

... czytaj dalej

Nauka empatii w praktyce - czyli "Pomagamy Hospicjum"

27 maja odbył się Rodzinny Piknik w Rościęcinie, którego celem było przeprowadzenie zbiórki na pomoc Hospicjum w Kołobrzegu. Uczestnicy "Promyka" po raz kolejny pokazali wielkie serca i chęć pomocy potrzebującym. Na cele hospicjum przekazano fanty w postaci ozdobnych glicerynowych mydełek, makramowych breloków oraz słodkich wypieków. Cieszymy się bardzo, że mogliśmy wesprzeć kolejną piękną inicjatywę. Uczestnicy "Promyka" po raz kolejny stanęli na wysokości zadania i swoimi talentami wsparli potrzebujących, okazując przy tym ogrom sympatii i wielkie serce.

Dzień Dziecka - Śladem wybitnych polskich twórców - "Promyk" z artystyczną wizytą u dzieci

07 czerwca 2023 r. Uczestnicy "Promyka" pod okiem kadry udali się do Zespołu Szkół Podstawowych w Gościnie przy ulicy Kościuszki. Spotkanie pod hasłem Dzień Dziecka - Śladem wybitnych polskich twórców miało na celu zaprezentować podopiecznym klas I-III oraz Przedszkolakom występ artystyczny Uczestników "Promyka" przygotowany z okazji Dnia Dziecka. Co roku pamiętamy o naszych milusińskich i przygotowujemy dla nich autorskie przedstawienia z muzyką w tle. Tego roku odnieśliśmy się do twórczości jednego z patronów roku 2023 - Aleksandra Fredry, prezentując dzieciom utwory tj. Małpa w kąpieli, Koguty, Bajka o sowie, Paweł i Gaweł oraz Bajeczka o osiołku. Występ, jak co roku spotkał się z ogromnym entuzjazmem ze strony dzieci. To nasi ulubieni odbiorcy, którzy z wielką sympatią i szczerym uśmiechem na twarzy przyjmują nasze teatralne perełki. Wspólnie bawiliśmy się tego dnia, dając najmłodszym nie tylko lekcję aktorstwa Uczestników "Promyka" ale też wspaniałą zabawę i integrację. 16 czerwca występ z okazji Dnia Dziecka zaprezentowano też podopiecznym "Ptasiego Podwórka". Niestety dzieci nie mogły do nas dotrzeć osobiście dlatego też słodki kosz upominkowy wraz z prezentacją nagrania dostarczono milusińskim w wersji wideo.

Święto Marynarki Wojennej, Dzień Marynarza - zwiedzamy Kołobrzeskie perełki

14 czerwca "Promyk" udał się na wycieczkę do jednego z najpiękniejszych kurortów nadmorskich jakim jest Kołobrzeg. Uczestnicy "Promyka" mieli okazję zwiedzić kołobrzeskie perełki. Odwiedziliśmy port rybacki, Kołobrzeski Skansen Morski, zwiedziliśmy okręty: patrolowiec ORP Fala oraz okręt rakietowy ORP Władysławowo, latarnię morską, Pomnik Zaślubin. Oczywiście nie mogło zabraknąć wizyty na kołobrzeskiej plaży. Pogoda tego dnia była naszym sprzymierzeńcem. Wyprawę przypieczętowaliśmy pysznym obiadem w restauracji 4 Locos Grill House, był również orzeźwiający deser lodowy. Zrobiliśmy mnóstwo pamiątkowych zdjęć, które z pewnością będą zdobić galerię naszego ośrodka.

Przygotowujemy souveniry dla Francuzów

Uczestnicy "Promyka" prężenie tworzyli rękodzieła w pracowni plastycznej aby przygotowali upominki, które zostaną podarowane zaprzyjaźnionym władzom oraz mieszkańcom Montomorillon - miasta partnerskiego, z którym utrzymujemy wieloletnią współpracę. Uczestnicy "Promyka" bardzo zaangażowali się w przygotowania upominków dla Francuzów, prezentując swoje największe umiejętności. Przekazaliśmy naszym przyjaciołom arcydzieła z makramy (m.in. makramowe anioły, breloczki w postaci liści oraz sznurkowe zawieszki). W prezentowym koszu znalazły się również glicerynowe mydła oraz drewniane akcesoria zdobione metodą decoupage.

Terapia ruchowa na świeżym powietrzu

W okresie wiosenno-letnim, korzystając z pięknej słonecznej pogody Uczestnicy "Promyka" regularnie uczestniczą w treningach ruchowych na świeżym powietrzu. Systematycznie korzystają z siłowni plenerowej na Fit-Parku,spacerują oraz spędzają aktywny czas na terenach zielonych przy Ośrodku. Aktywność fizyczna ma wiele zalet, pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie, sprawność i kondycję oraz wpływa na pamięć, wzmacnia serce oraz kości. Nadal kontynuujemy również współpracę z fizjoterapeutą z firmy Art-Reh Rehabilitacja.

Zajęcia plastyczne

Na zajęciach plastycznych Uczestnicy przygotowywali stroje i rekwizyty, które posłużyły nam do występu artystycznego dla dzieci z okazji Dnia Dziecka. Nie zabrakło kolorowych masek, twórczych nakryć głowy oraz pomysłowych rekwizytów, aby w wyjątkowy sposób przedstawić inscenizacje Aleksandra Fredro pt.,,Śladem wybitnych polskich twórców" .

W ŚDS świętujemy jubileusze i urodziny

W ŚDS "Promyk" oprócz codziennych zajęć i prowadzonej terapii znajdujemy również czas na celebrowanie wspólnych uroczystości tj. urodziny, imieniny czy jubileusze. W czerwcu mieliśmy przyjemność świętować urodziny Pana Mariusza oraz Pana Krzysztofa. Z tej okazji Uczestnicy "Promyka" przygotowali dla solenizantów ręcznie zdobione kartki. Odśpiewaliśmy naszym solenizantom huczne sto lat. Drodzy Panowie z okazji urodzin życzymy Wam dużo zdrowia, uśmiechu na twarzy, pogody ducha i samych radosnych chwil!

Trening komputerowy w ŚDS

Jednym z treningów odbywających się w ŚDS ,,Promyk" jest trening komputerowy. Zajęcia w pracowni komputerowej prowadzone są za pomocą różnych metod i form pracy dostosowanych indywidualnie do Uczestników. Podopieczni uczą się praktycznej obsługi komputera, piszą i edytują teksty oraz korzystają z internetu według własnych zainteresowań. W wolnych chwilach korzystają z gier edukacyjnych, które rozwijają spostrzegawczość, koncentrację i pamięć.

Hortikuloterapia czyli praca w naszym ogródku i na Zielonej Skarpie

Korzystając z pięknej pogody oraz wykorzystując nabytą wiedzę Uczestnicy zajęć w ŚDS "Promyk" biorą aktywny udział w treningu ogrodniczym. Systematyczne pielą, podlewają oraz usuwają szkodniki z ogródka warzywnego. W ruch idą również narzędzia ogrodnicze( łopaty, grabki, haczki oraz miotły), które służą nam do porządkowania terenów zielonych przy Ośrodku. Podczas zajęć panuje doskonała atmosfera, a praca w ogrodzie i na Zielonej Skarpie przynosi nam dużą satysfakcję.